Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

Diagnoza i monitorowanie rozwoju dziecka podstawą wspierania jego aktywności edukacyjnej

  • Istota procesu wspomagania rozwoju i edukacji w przedszkolu.
  • Czynniki warunkujące planowanie pracy nauczyciela – program a wyniki obserwacji.
  • Strefa aktualnego i najbliższego rozwoju dziecka – potrzeba rozpoznania i stałego monitorowania rozwoju dziecka.
  • Techniki i narzędzia diagnostyczne w procesie obserwacji pedagogicznych nauczycieli
  • Wyniki obserwacji pedagogicznych – formułowanie wniosków do indywidualizacji oddziaływań.
  • Diagnozowanie potrzeb i możliwości a współpraca z rodzicami.
  • Indywidualizacja i pomoc w toku bieżącej pracy – przykłady wdrażania wniosków w praktyce nauczyciela przedszkola.
  • Indywidualizacja w trakcie zajęć dydaktycznych – przykłady wdrażania wniosków w praktyce.
  • Organizacja pracy i przestrzeń edukacyjna a indywidualne potrzeby i możliwości.
  • Planowanie pracy z grupą a wyniki indywidualnych obserwacji pedagogicznych.
  • Ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą przedszkolną.

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju
  • Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi
  • Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
  • Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy
  • Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych
  • Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach
  • Zauważy związek planowania pracy z wynikami obserwacji pedagogicznych.
  • Rozróżni pojęcia ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą.

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka
  • Przykłady wniosków do indywidualizacji
  • Kolejność postępowania w procesie obserwacji
  • Indywidualna karta zachowania
  • Karta zbiorcza – ewaluacja rozwoju dziecka
  • Przykłady wniosków do pracy z grupą
  • Przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju
  • Rejestr rozmów z rodzicami
  • Zapis w dzienniku (praca indywidualna), inne

Uczestnicy
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Piątek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!