Dostosowanie działań przedszkola do wymagań określonych przez MEN
Analiza 9 wymagań wobec przedszkoli ze wskazaniem konkretnych działań jakie powinno pojąć przedszkole, by spełniać każde wymaganie odpowiednio do przedstawionej charakterystyki
Czym jest ewaluacja, język wymagań
Ustalenie, jaka dokumentacja powinna funkcjonować w przedszkolu w związku z tymi wymaganiami - konwersatorium
Procedura i narzędzia ewaluacji zewnętrznej
Przykłady trudnych pytań podczas ewaluacji zewnętrznej i odpowiedzi na te pytania
Obserwacja zajęć podczas ewaluacji – jak zaplanować, indywidualizacja podczas zajęć, jak przeprowadzić rozmowę – ważne aspekty
Działania przedszkola w zakresie poszczególnych wymagań - warsztat
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Dostrzega związek pomiędzy wymaganiami a zadaniami przedszkola
Potrafi wskazać działania przedszkola oraz dokumentację w zakresie każdego wymagania
Zna istotę, procedurę ewaluacji zewnętrznej i sposoby realizacji
Na podstawie własnej praktyki zawodowej, potrafi wybrać istotne działania i je zaprezentować w zajęciu, w rozmowie adekwatnie do wybranego wymagania
Uczestnicy Dyrektorzy przedszkoli publicznych i niepublicznych, liderzy WDN, nauczyciele