Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

Działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wychowanków przedszkola

  • Badanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych w przedszkolu – metody, narzędzia, dokumentacja.
  • Wyniki działań diagnostycznych – formułowanie indywidualnych wniosków.
  • Oferta przedszkola a zróżnicowane potrzeby i możliwości dzieci:
    * Organizacja pracy oraz inspirująca przestrzeń edukacyjna
    * Indywidualizacja – dziecko zdolne, trudności, deficyty, inne potrzeby
    * Programy dodatkowe
    * Metody terapeutyczne i wspierające zdolności oraz zainteresowania wychowanków
    * Zajęcia dodatkowe
    * Inne oferty
    * Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – katalog obowiązkowych działań
  • Planowanie pracy z grupą a indywidualne potrzeby i możliwości
  • Ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą przedszkolną.
  • Diagnozowanie potrzeb i możliwości oraz podejmowane działania a współpraca z rodzicami.

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju
  • Przeprowadzi czynności diagnostyczne z zastosowaniem różnych technik i narzędzi
  • Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
  • Dobierze metody pracy, przygotuje inspirującą przestrzeń edukacyjną
  • Zaplanuje pracę z grupą i zastosuje zasadę indywidualizacji
  • W miarę potrzeb wybierze lub przygotuje program dodatkowy
  • Przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach
  • Rozróżni pojęcia ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą – zastosuje odpowiednie działania.

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Skrypt ze szkolenia
  • Komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka
  • Przykłady wniosków do indywidualizacji
  • Indywidualna karta zachowania
  • Karta zbiorcza – ewaluacja rozwoju dziecka
  • Przykłady wniosków do pracy z grupą
  • Przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju
  • Rejestr rozmów z rodzicami
  • Zapis w dzienniku (praca indywidualna)
  • Schemat programu własnego
  • Katalog metod wspierających indywidualne potrzeby i możliwości dz., inne

Uczestnicy
Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Piątek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!