Edukacja interdyscyplinarna czyli o planowaniu pracy nauczyciela przedszkola
Podstawy prawne i źródła planowania pracy przez nauczyciela
Realizacja podstawy programowej a program wychowania przedszkolnego
Czym jest edukacja interdyscyplinarna?
Czas i formy kształtowania kompetencji – formy pracy N
Zajęcie dydaktyczne jako forma pracy
Rodzaje zajęć i rozplanowanie w tygodniu (siatka zajęć)
Jak zapisać temat zajęcia, czas trwania jednego zajęcia
Cele ogólne czy cele operacyjne?
Nauka zapisywania celów operacyjnych
Edukacja interdyscyplinarna czyli tematyka realizowana w przedszkolu
Edukacja interdyscyplinarna czyli o planowaniu z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego
Edukacja interdyscyplinarna czyli zintegrowane zajęcia dydaktyczne - przebieg różnych typów zajęć
Metody realizacji zajęć
Konspekt zajęcia
Uwagi metodyczne do planowania dnia w przedszkolu
Zapisy w dzienniku
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU
Nauczyciel:
- Wie na czym polega realizacja podstawy programowej i zna relacje – podstawa programowa – program
- Zaplanuje tematy kompleksowe i przygotuje plan pracy z wykorzystaniem programu i z uwzględnieniem wskazań metodycznych – rozplanowanie zajęć w tygodniu
- Poprawnie sformułuje tematy zajęć, cele operacyjne tych zajęć, metody oraz zaprojektuje przebieg
- Uwzględni interdyscyplinarne podejście w planowaniu i realizacji zajęć oraz innych aktywności w ciągu dnia
- Przygotuje konspekt różnych typów zajęć z wykorzystaniem wskazówek metodycznych
- Dokona zapisu w dzienniku
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia
Materiały metodyczne – zasady, metody, formy w przedszkolu
Przykładowe siatki zajęć
Przykładowy plan pracy i scenariusze zajęć
Ściąga do pisania celów operacyjnych
Przykładowy zapis w dzienniku
Inne
Uczestnicy Nauczyciele przedszkoli i oddziałów przedszkolnych