Poszerzenie wiedzy uczestników na temat potrzeb rozwojowych dzieci
Zrozumienie, dlaczego konkretne zachowania mogą być przez dorosłego postrzegane jako “trudne” (przyczyny po stronie dorosłego, po stronie dziecka, w relacji)
Szukanie przyczyn ich zachowań
Rozwijanie komunikacji wspierającej dzieci w sytuacji silnych emocji, napięcia itd
Plan:
Potrzeby rozwojowe dzieci
Wpływ czynników zewnętrznych na zachowanie dziecka
Wpływ czynników wewnętrznych: teoria samoregulacji
Komunikaty wspierające oraz te których warto unikać
Praca na przykładach uczestników
Szkolenie opiera się na założeniach Porozumienia bez Przemocy, pedagogiki Jespera Juula oraz innych koncepcjach wspierających budowanie relacji opartych na szacunku i zaufaniu. Główną część pracy podczas warsztatów stanowić będą doświadczenia, które wniosą uczestnicy.
Uczestnicy Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz osób pracujących z małymi dziećmi