HOME
O NAS
TERMINARZ
SZKOLENIA
CERTYFIKATY
Lider indywidualnego rozwoju dziecka
Certyfikat Master Eko
Certyfikat Master Metodyki
Przedszkole jako ucząca się organizacja
DOBRE PRAKTYKI
ZASADY
PUBLIKACJE
KONTAKT
Plan szkolenia
Nauczyciel dzieci sześcioletnich – zadania i sposób realizacji
Obowiązek przedszkolny w świetle prawa – kto podlega, jak można go realizować w przedszkolu/szkole i poza przedszkolem, kontrola realizacji obowiązku,
zaświadczenie o spełnianiu obowiązku
Dzieci z opiniami i orzeczeniami a obowiązek przedszkolny
Do czego zmierzamy czyli kompetencje dziecka kończącego przedszkole
Czas realizacji podstawy programowej, programy dodatkowe
Aranżacja Sali w grupie sześciolatków
Obserwacje pedagogiczne a badanie gotowości szkolnej
Wnioski do pracy indywidualnej i sposoby realizacji
Kompetencje ważne i mniej ważne?
Przygotowanie do pisania
Przygotowanie i nauka czytania
Kształtowanie innych kompetencji
Jak wspomóc dziecko w osiągnięciu gotowości szkolnej - współpraca z rodzicami i specjalistami
Pakiety edukacyjne a kształtowanie kompetencji
Informacja o gotowości szkolnej dla rodziców – jak napisać?
Odroczenie od obowiązku szkolnego, sześciolatek w szkole (wcześniejszy obowiązek)
Dokumentacja (obowiązkowa) nauczyciela sześciolatków
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Zna formy realizacji obowiązku przedszkolnego związane z tym procedury
Zna zasady aranżacji sal dzieci sześcioletnich
Dobierze, opracuje program ewentualnie pakiety edukacyjne
Rozpozna kompetencje dzieci i zorganizuje adekwatnie proces wspomagania we współpracy z rodzicami i specjalistami
Wybierze metodę nauki czytania i podejmie działania w celu dobrego przygotowania do szkoły
Przygotuje informację o gotowości szkolnej dla rodziców
Wie jakie działania należy podjęć w celu odroczenia lub przyspieszenia obowiązku szkolnego
Poprawnie prowadzi dokumentację
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia, arkusz obserwacji i analizy gotowości szkolnej,
informacja o gotowości szkolnej dla rodziców – wypełniony wzór,
indywidualny program wspomagania dla dziecka,
przykłady wniosków do pracy z dzieckiem,
decyzja o realizacji obowiązku poza przedszkolem, inne
Uczestnicy
Nauczyciele pracujący z dziećmi sześcioletnimi w publicznych i niepublicznych przedszkolach, dyrektorzy przedszkoli i szkół
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online
Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.
OK