Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

Obserwacje pedagogiczne, a indywidualizacja oddziaływań w przedszkolu.

  • Istota indywidualizacji
  • Obserwacja a indywidualne potrzeby i możliwości dzieci – techniki i narzędzia
  • Formułowanie wniosków do indywidualizacji – przykłady praktyczne
  • Indywidualizacja oddziaływań – dziecko z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczym – przykłady praktyczne
  • Indywidualizacja oddziaływań – dziecko zdolne – przykłady praktyczne
  • Indywidualizacja a przestrzeń edukacyjna dziecka
  • Konstruowanie zajęcia dydaktycznego z zastosowaniem zasady indywidualizacji
  • Oferta przedszkola a potrzeby i możliwości dzieci – zajęcia dodatkowe, program własny
  • Indywidualny profil inteligencji wg Gardnera a działania przedszkola – program, sale przedszkolne i działania nauczycieli
  • Ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą
  • Dokumentowanie pracy indywidualnej

KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU

  • Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju
  • Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi, w tym ukierunkowane na potrzeby, trudności, deficyty, zainteresowania i zdolności
  • Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
  • Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy
  • Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych
  • Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach
  • Zauważy możliwość stworzenia oferty dodatkowej w przedszkolu np. program własny, zajęcia dodatkowe
  • Zauważy możliwość zastosowania koncepcji inteligencji wielorakich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Skrypt ze szkolenia,
  • komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka,
  • karta indywidualnego profilu inteligencji,
  • karta ewaluacji rozwoju dziecka,
  • arkusz potrzeb i zdolności dla rodziców dziecka,
  • przykłady wniosków do indywidualizacji,
  • informacja o działaniach nauczyciela wg koncepcji H.Gardnera,
  • przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju,
  • scenariusz zajęć z uwzględnieniem zasady indywidualizacji,
  • wykaz grupowy dzieci dla D – indywidualizacja,
  • rejestr rozmów z rodzicami,
  • indywidualna karta zachowania,
  • przykładowy zapis w dzienniku,
  • struktura programu własnego, inne

Uczestnicy
Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Piątek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!