ONLINE: Dziecko z nadpobudliwością ruchową i zaburzeniami koncentracji. Program „Ciszoczarowanie”- zabawy wspierające uważność, koncentrację uwagi i wyciszenie u dzieci.
Czym jest ADHD? Przebieg i omówienie objawów osiowych
Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD
Przebieg ADHD w poszczególnych stadiach życia człowieka, w tym ADHD u dziewcząt
Rodzina z nadpobudliwym dzieckiem
Diagnoza ADHD:
*Przebieg
*Kwestionariusz obserwacyjny
Z czym nie mylić ADHD
W jaki sposób przekazać wiadomość rodzicom o tym, że ich dziecko może mieć ADHD
Strategie radzenia sobie z objawami ADHD- okulary na ADHD
Wskazówki dla nauczycieli
Omówienie autorskiego programu do pracy z dziećmi „Ciszoczarowanie”- program rozwijający uważność, skupienie i wyciszenie
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU
Nauczyciel potrafi scharakteryzować objawy ADHD
Sprawnie posługuje się kwestionariuszem opisowym do wstępnej oceny, czy dziecko może spełniać kryteria ADHD
Nauczyciel posiada wiedzę niezbędną do różnicowania ADHD z innymi zaburzeniami i czynnikami środowiskowymi
Wie, jakie jest rozpowszechnienie tego zaburzenia, zna jego przebieg w poszczególnych stadiach życia człowieka
Nauczyciel jest świadomy sytuacji rodzinnej dziecka z ADHD
Zna przebieg procesu diagnostycznego i wie, jak przedstawić rodzicom swoją hipotezę diagnostyczną
Zna i potrafi zastosować strategie radzenia sobie z objawami ADHD- tzw. okulary na ADHD
Nauczyciel zna program „Ciszoczarowanie”
Potrafi przeprowadzać z dziećmi ciekawe zabawy i doświadczenia rozwijające u dzieci umiejętności uważnego bycia oraz koncentracji uwagi.
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Każdy uczestnik otrzyma skrypt z treściami ze szkolenia, kwestionariusz do obserwacji objawów
ADHD oraz autorski program „Ciszoczarowanie”.