ONLINE: Ewaluacja wewnętrzna a praca zespołów nauczycieli
Istota i cele ewaluacji wewnętrznej
Wybór zagadnień do ewaluacji – źródła planowania
Procedura postępowania – krok po kroku – na 2 przykładach praktycznych:
*Formułowanie pytań ewaluacyjnych
*Dobór sposobów gromadzenia informacji
*Konstruowanie narzędzi
*Realizacja zadań – podmioty odpowiedzialne
*Podsumowanie ewaluacji
Zadania dyrektora a zadania zespołu ds. ewaluacji
Wyniki, wnioski i rekomendacje – kto i jak? dokumentacja
Ewaluacja wewnętrzna a podsumowanie nadzoru pedagogicznego
Wnioski z nadzoru (w tym ewaluacji) a uchwała rady pedagogicznej
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Zna istotę i akceptuje potrzebę prowadzenia ewaluacji wewnętrznej
Zna źródła planowania ewaluacji, w tym wymagania wobec przedszkoli
Potrafi określić pytania ewaluacyjne i wybrać sposób pozyskiwania informacji
Przygotuje ankietę i arkusz do analizy dokumentów
Przeprowadzi badania, ustali wyniki w zakresie badanych zagadnień, zaproponuje wnioski i rekomendacje
Rozróżnia zadania dyrektora i zespołu ds. ewaluacji oraz potrzebę współpracy
Postrzega jakość placówki jako proces
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Wymagania wobec przedszkoli,
Informacje na temat istoty i etapów ewaluacji wewnętrznej,
Narzędzia ewaluacji do wybranych zagadnień - przykłady ankiet, arkuszy do analizy dokumentów, obserwacji zajęć i obserwacji bieżących, wzór podsumowania nadzoru, w tym przykłady wyników, wniosków i rekomendacji, inne
Uczestnicy Dyrektorzy i nauczyciele publicznych oraz niepublicznych przedszkoli, członkowie zespołów ewaluacyjnych