Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • LIDER INDYWIDUALNEGO ROZWOJU
    • CERTYFIKAT MASTER EKO
    • CERTYFIKAT MASTER METODYKI
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

ONLINE: Obserwacje pedagogiczne a indywidualizacja oddziaływań w przedszkolu

  • Istota indywidualizacji;
  • Obserwacja a indywidualne potrzeby i możliwości dzieci – techniki i narzędzia;
  • Formułowanie wniosków do indywidualizacji – przykłady praktyczne;
  • Indywidualizacja oddziaływań – dziecko z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczym – przykłady praktyczne;
  • Indywidualizacja oddziaływań – dziecko zdolne – przykłady praktyczne;
  • Indywidualizacja a przestrzeń edukacyjna dziecka;
  • Konstruowanie zajęcia dydaktycznego z zastosowaniem zasady indywidualizacji;
  • Oferta przedszkola a potrzeby i możliwości dzieci – zajęcia dodatkowe, program własny;
  • Indywidualny profil inteligencji wg Gardnera a działania przedszkola – program, sale przedszkolne i działania nauczycieli;
  • Ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą;
  • Dokumentowanie pracy indywidualnej.

KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU

  • Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju;
  • Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi, w tym ukierunkowane na potrzeby, trudności, deficyty, zainteresowania i zdolności;
  • Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski;
  • Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy;
  • Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych;
  • Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach;
  • Zauważy możliwość stworzenia oferty dodatkowej w przedszkolu np. program własny, zajęcia dodatkowe;
  • Zauważy możliwość zastosowania koncepcji inteligencji wielorakich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Skrypt ze szkolenia;
  • Komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka;
  • Karta indywidualnego profilu inteligencji;
  • Karta ewaluacji rozwoju dziecka;
  • Arkusz potrzeb i zdolności dla rodziców dziecka;
  • Przykłady wniosków do indywidualizacji;
  • Informacja o działaniach nauczyciela wg koncepcji H.Gardnera, przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju;
  • Scenariusz zajęć z uwzględnieniem zasady indywidualizacji;
  • Wykaz grupowy dzieci dla D – indywidualizacja;
  • Rejestr rozmów z rodzicami;
  • Indywidualna karta zachowania;
  • Przykładowy zapis w dzienniku;
  • Struktura programu własnego;
  • Inne.

Uczestnicy
Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • +48 663 628 818
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Piątek: 09:00 - 17:00

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!