ONLINE: Prawo oświatowe dla dyrektorów przedszkoli
Podstawowe akty prawa dotyczące przedszkoli - ustawy a rozporządzenia
Stosowanie prawa oświatowego w działaniach i pismach
Formułowanie pism przez dyrektora - zasady
Przedszkola publiczne i niepubliczne - podobieństwa i różnice
Wymagania państwa wobec przedszkoli - działania i dokumentacja przedszkola publicznego i niepublicznego wynikające z tych wymagań
Akty prawa wewnętrznego - Katalog dokumentów
Zasady tworzenia statutu i procedur wewnętrznych
Organy przedszkola - opinie, uchwały
Decyzje kierownicze i administracyjne dyrektora przedszkola - wykaz decyzji , sposób budowania decyzji, wzór
Zarządzenia dyrektora - podstawowy katalog spraw, struktura i wzór zarządzenia
Obowiązek przedszkolny, obowiązek szkolny, realizacja obowiązku poza przedszkolem
Nadzór pedagogiczny - zadania, formy, metody i dokumentacja nadzoru
Zatrudnianie i kwalifikacje nauczycieli i specjalistów
Obowiązki dyrektora w awansie zawodowym
Obowiązki dyrektora w ocenie pracy nauczyciela
Obowiązki dyrektora w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Podstawa programowa a program
Dokumentacja (obowiązkowa) nauczycieli, sposób prowadzenia dziennika
Realizacja podstawy programowej przez nauczyciela a realizacja podstawy programowej przez dziecko (frekwencja !)
Metodyka wychowania przedszkolnego a innowacje i nowatorstwo pedagogiczne
Spacery, wycieczki i bezpieczeństwo
Ewaluacja pracy z grupą przedszkolną a ewaluacja pracy własnej nauczyciela
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Określi najważniejsze akty prawa dotyczące realizacji zadań przedszkola
Dowie się jak poprawnie przywoływać przepisy prawa w pismach, jak pisać pisma urzędowe
Zastosuje różnice w realizacji przepisów przez publiczne i niepubliczne przedszkola
Zastosuje poprawny tok postępowania i dokumentację w zakresie realizacji różnych zadań przedszkola takich jak realizacja podstawy programowej , doradztwo zawodowe, bezpieczeństwo, spacery i wycieczki, współpraca z rodzicami i inne
Zastosuje poprawny tok postępowania i dokumentację w zakresie realizacji różnych zadań dyrektora takich jak zatrudnianie nauczycieli i specjalistów, awans zawodowy, ocena pracy nauczyciela, pomocy psychologiczno-pedagogiczna
Zastosuje poprawne zasady tworzenia statutu, decyzji administracyjnych, kierowniczych, zarządzeń oraz innych dokumentów wewnętrznych przedszkola
Pozna i zastosuje tok postępowania w zakresie odroczenia od obowiązku szkolnego a także decyzji realizacji obowiązku przedszkolnego poza przedszkolem
Poprawnie realizuje kompetencje organów przedszkola w ich działaniu
Zastosuje poprawny sposób dopuszczania do realizacji programów oraz innowacji
Ustali różnice pomiędzy metodyką wychowania przedszkolnego a nowatorstwem i innowacją
Rozróżni i wykorzysta w praktyce pojęcia dotyczące różnych aspektów ewaluacji
Ustali zakres i sposób prowadzenia dokumentacji przez nauczyciela, w tym planów pracy i dziennika zajęć przedszkola – wdroży procedury nadzoru
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Wymagania państwa wobec przedszkoli
Fiszki tematyczne zawierające najważniejsze informacje i sposoby postępowania dotyczące wszystkich omawianych zagadnień
Rejestr wyjść
Aktualna procedura wprowadzania innowacji w przedszkolu
Procedura bezpieczeństwa
Wykaz najważniejszych aktów prawa dotyczących pracy przedszkoli
Plan pracy nauczyciela, aktualna procedura wdrażania i monitorowania podstawy programowej
Aktualny statut przedszkola publicznego i niepublicznego
Wzór zarządzenia dyrektora - wprowadzenie procedury
Aktualna procedura oceny pracy N
Uchwała - statut
Przykładowy zapis w dzienniku, inne.
Uczestnicy Dyrektorzy przedszkoli publicznych i niepublicznych