ONLINE: Prawo oświatowe dla nauczycieli i dyrektorów przedszkoli
Znajomość ustaw i rozporządzeń w zakresie oświaty ważna czy obowiązkowa?
Stosowanie prawa oświatowego w działaniach, wypowiedziach, pismach
Przedszkola publiczne i niepubliczne – podobieństwa i różnice
Wymagania państwa wobec przedszkoli a obowiązki nauczyciela
Organy przedszkola – opinie, uchwały – udział nauczyciela w podejmowanych decyzjach
Podstawa programowa a program
Realizacja podstawy programowej przez nauczyciela a realizacja podstawy programowej przez dziecko (frekwencja !)
Konstruowanie programów przez nauczycieli, dopuszczanie programów w przedszkolu
Formy i metody pracy w przedszkolu, aktywizowanie dzieci
Doradztwo zawodowe w przedszkolu – realizacja i dokumentowanie
Innowacje a nowatorstwo pedagogiczne
Obserwacje pedagogiczne a gotowość szkolna
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana przez nauczycieli przedszkola w toku bieżącej pracy, indywidualizacja oddziaływań
Realizacja opinii, orzeczeń - rola nauczyciela oraz formy pomocy pp realizowane przez specjalistów
Spacery, wycieczki i bezpieczeństwo
Współpraca nauczycieli z rodzicami i środowiskiem lokalnym – obowiązki, dokumentacja
Dokumentacja (obowiązkowa) nauczycieli
Ewaluacja pracy przedszkola, ewaluacja pracy z grupą, ewaluacja pracy własnej
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Wymagania państwa wobec przedszkoli
Fiszki tematyczne zawierające najważniejsze informacje i sposoby postępowania dotyczące wszystkich omawianych zagadnień
Rejestr wyjść
Procedura wprowadzania innowacji w przedszkolu
Procedura bezpieczeństwa
Wykaz najważniejszych aktów prawa dotyczących pracy przedszkoli
.
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Pozna najważniejsze akty prawa dotyczące realizacji zadań przedszkola
Dowie się jak poprawnie przywoływać przepisy prawa w rozmowach i w pismach
Ustali różnice w realizacji przepisów przez publiczne i niepubliczne przedszkola
Pozna poprawny tok postępowania i dokumentację w zakresie realizacji różnych zadań przedszkola takich jak realizacja podstawy programowej , doradztwo zawodowe, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, bezpieczeństwo, spacery i wycieczki, współpraca z rodzicami i inne
Pozna tok postępowania w zakresie odroczenia od obowiązku szkolnego a także decyzji realizacji obowiązku przedszkolnego poza przedszkolem
Pozna kompetencje organów przedszkola i swoją rolę w ich działaniu
Pozna istotę i sposób dopuszczania do realizacji programów oraz innowacji
Ustali różnice pomiędzy programem, nowatorstwem a innowacją
Rozróżni pojęcia dotyczące różnych aspektów ewaluacji
Ustali zakres i sposób prowadzenia dokumentacji przez nauczyciela
inne.
Uczestnicy Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli– publiczne i niepubliczne
Czas trwania 4 godziny dydaktyczne
Forma wykładowa - E-SZKOLENIE VIDEO + materiały przesłane drogą elektroniczną