Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • LIDER INDYWIDUALNEGO ROZWOJU
    • CERTYFIKAT MASTER EKO
    • CERTYFIKAT MASTER METODYKI
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

ONLINE: System pomocy psychologiczno pedagogicznej udzielanej przez nauczycieli i specjalistów w przedszkolu. Edukacja włączająca.

  • Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i podstawy prawne
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu - procedura postępowania - obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów
  • Obserwacje pedagogiczne nauczycieli - istota i techniki obserwacji, narzędzia, dokumentacja obserwacji
  • Ustalanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy w toku bieżącej pracy przez nauczycieli grup po obserwacjach - przykłady
  • Przykłady praktyczne wdrażania wniosków do indywidualizacji i dokumentowanie działań
  • Planowanie form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora - procedura i dokumentacja - plan pomocy pp dyrektora
  • Formy pomocy w przedszkolu - sposób i warunki realizacji, obowiązki specjalistów i dokumentacja
  • Realizacja opinii Poradni PP - Zadania dyrektora, specjalistów, nauczycieli
  • Kształcenie specjalne - realizacja orzeczeń wydanych przez PoradnięPP - procedura i dokumentacja, zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów
  • Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne
  • Indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne - procedura postępowania i dokumentacja
  • Wczesne wspomaganie rozwoju - opinia Poradni PP - procedura postępowania i dokumentacja
  • Edukacja włączająca – cele i sposób realizacji w przedszkolu

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW- wersja elektroniczna:

  • Procedura "System wspierania rozwoju dziecka i udzielania pomocy pp w przedszkolu"
  • Arkusz obserwacji pedagogicznych
  • Dodatkowe narzędzia obserwacji pedagogicznych
  • Przykładowe wnioski do indywidualizacji i udzielania pomocy pp przez nauczycieli
  • IPET
  • wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka
  • Plan pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektora
  • Program wspierania rozwoju dziecka dla nauczyciela z deficytami lub zdolnego
  • Program wczesnego wspomagania rozwoju
  • Zarządzenia dyrektora - powołanie zespołu pomocy pp i wczesnego wspomagania rozwoju, inne

KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Potrafi zorganizować lub przeprowadzić obserwacje pedagogiczne i ustalić wnioski do indywidualizacji i pomocy w toku bieżącej pracy (dyrektor – nadzorować proces obserwacji)
  • Zastosować ustalone wnioski w praktyce oraz udokumentować pracę (dyrektor - kontrolować realizację)
  • Napisać plan pomocy pp w przedszkolu (dyrektor)
  • Aktywnie uczestniczy w zebraniach zespołu ppp
  • Potrafi opracować program wspierania rozwoju dziecka – trudności, deficyty, zdolności (dyrektor - kontrolować opracowanie i realizację)
  • Zna procedurę postępowania, rolę i zadania dyrektora, nauczycieli , specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu,
  • Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych oraz sposób dokumentowania
  • Potrafi zorganizować w przedszkolu realizację orzeczeń i opinii poradni pp
  • Potrafi zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju
  • Wdraża założenia edukacji włączającej

Uczestnicy
Dyrektorzy przedszkoli publicznych i niepublicznych
Czas trwania
6 godzin dydaktycznych
Forma
wykładowo - warsztatowa

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • +48 663 628 818
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Piątek: 09:00 - 17:00

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!