ONLINE: System pomocy psychologiczno pedagogicznej udzielanej przez nauczycieli i specjalistów w przedszkolu. Edukacja włączająca.
Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i podstawy prawne
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu - procedura postępowania - obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów
Obserwacje pedagogiczne nauczycieli - istota i techniki obserwacji, narzędzia, dokumentacja obserwacji
Ustalanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy w toku bieżącej pracy przez nauczycieli grup po obserwacjach - przykłady
Przykłady praktyczne wdrażania wniosków do indywidualizacji i dokumentowanie działań
Planowanie form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora - procedura i dokumentacja - plan pomocy pp dyrektora
Formy pomocy w przedszkolu - sposób i warunki realizacji, obowiązki specjalistów i dokumentacja
Realizacja opinii Poradni PP - Zadania dyrektora, specjalistów, nauczycieli
Kształcenie specjalne - realizacja orzeczeń wydanych przez PoradnięPP - procedura i dokumentacja, zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów
Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne
Indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne - procedura postępowania i dokumentacja
Wczesne wspomaganie rozwoju - opinia Poradni PP - procedura postępowania i dokumentacja
Edukacja włączająca – cele i sposób realizacji w przedszkolu
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW- wersja elektroniczna:
Procedura "System wspierania rozwoju dziecka i udzielania pomocy pp w przedszkolu"
Arkusz obserwacji pedagogicznych
Dodatkowe narzędzia obserwacji pedagogicznych
Przykładowe wnioski do indywidualizacji i udzielania pomocy pp przez nauczycieli
IPET
wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka
Plan pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektora
Program wspierania rozwoju dziecka dla nauczyciela z deficytami lub zdolnego
Program wczesnego wspomagania rozwoju
Zarządzenia dyrektora - powołanie zespołu pomocy pp i wczesnego wspomagania rozwoju, inne
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Potrafi zorganizować lub przeprowadzić obserwacje pedagogiczne i ustalić wnioski do indywidualizacji i pomocy w toku bieżącej pracy (dyrektor – nadzorować proces obserwacji)
Zastosować ustalone wnioski w praktyce oraz udokumentować pracę (dyrektor - kontrolować realizację)
Napisać plan pomocy pp w przedszkolu (dyrektor)
Aktywnie uczestniczy w zebraniach zespołu ppp
Potrafi opracować program wspierania rozwoju dziecka – trudności, deficyty, zdolności (dyrektor - kontrolować opracowanie i realizację)
Zna procedurę postępowania, rolę i zadania dyrektora, nauczycieli , specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu,
Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych oraz sposób dokumentowania
Potrafi zorganizować w przedszkolu realizację orzeczeń i opinii poradni pp
Potrafi zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju
Wdraża założenia edukacji włączającej
Uczestnicy Dyrektorzy przedszkoli publicznych i niepublicznych