Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

ONLINE: Wspieranie inteligencji emocjonalnej ucznia na etapie wczesnoszkolnym- program profilaktyczny „Czterolistna koniczynka”

  • Emocje- co to takiego, po co je czujemy? Garść psychoedukacji.
    *Koncepcja emocji podstawowych- dlaczego każda emocja daje inne objawy? Dlaczego czasem warto czuć się źle?
    *Gdzie emocje mieszkają w mózgu?
    *Dlaczego różnimy się pod względem emocjonalności? Wpływ temperamentu na odczuwanie emocji.
    *Jak przebiega rozwój emocjonalny dzieci?
  • Czynniki wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci:
    *Wpływy biologiczne
    *Wpływ reakcji opiekunów
  • W jaki sposób pozbawić dziecko kompetencji do radzenia sobie z emocjami?
    * Model rozwoju dysregulacji emocjonalnej u dzieci
    *W jaki sposób dorośli nie uczą dzieci rozumienia swoich emocji- rola mitów emocjonalnych.
  • Gdy dzieci nie czują się dobrze, nie mogą się dobrze zachowywać. Narzędzia do radzenia sobie z emocjami dzieci. Jak reagować na dziecięce emocje?
  • Omówienie autorskiego programu profilaktyki, wspierającego rozwój inteligencji emocjonalnej u uczniów.
  • Omówienie programu w odniesieniu do rodziców- jak pracować z rodzicami, by potrafili kształtować inteligentne emocjonalnie dziecko?
  • Przydatna literatura dziecięca służąca poszerzaniu wiedzy o emocjach.

Uczestnicy szkolenia otrzymają gotowe materiały psychoedukacyjne dla rodziców, zestaw scenariuszy profilaktycznych dla dzieci wraz z wybranymi kartami pracy.

Kompetencje uczestnika po szkoleniu:

  • Nauczyciel zna rolę i znaczenie poszczególnych emocji w życiu.
  • Wie, czym są emocjepodstawowe i dlaczego są one ważne dla naszego rozwoju.
  • Posiada wiedzę, dlaczego poszczególne dzieci mogą różnić się pod kątem emocjonalności.
  • Rozumie model rozwoju dysregulacji emocjonalnej u dzieci.
  • Potrafi zastosować w praktyce zestaw konkretnych narzędzi służących do radzenia sobie z emocjami u dzieci.
  • Potrafi psychoedukować rodziców w tym zakresie.
  • Zna program „Czterolistna koniczynka”-wie, jakie zabawy i aktywności mogą rozwijać kompetencje emocjonalne u dzieci.
  • Nauczyciel wie, czym jest uważność i jaką rolę odgrywa w procesie regulacji emocji- potrafi wprowadzać w życie klasy ćwiczenia typu mindfulness.
  • Posiada wiedzę, jakie pozycje książkowe mogą rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci.

Uczestnicy
nauczyciele klas 1-3
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
ONLINE

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Czwartek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!