Planowanie zajęć Metodą Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem filmów z zajęć przeprowadzonych w przedszkolu
*Marta Bogdanowicz i MDS w Polsce,
*Istota Metody Dobrego Startu, jej cele i założenia,
*Struktura zajęć MDS i wpływ poszczególnych ćwiczeń na rozwój funkcji psychomotorycznych i umiejętności dziecka,
*Planowanie i organizacja zajęć,
*Zastosowanie i skuteczność MDS
Przeprowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem MDS – aktywny udział uczestników szkolenia
*Zabawy muzyczno- rytmiczne do piosenki Metodą Dobrego Startu. Opracowanie wzoru .
*Zabawy z literą z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu.
*Inne propozycje –rysowane wierszyki, projektowanie wzorów do znanych piosenek
Ćwiczenie praktyczne dla uczestników szkolenia:
*Opracowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem MDS
Propozycje zabaw do wykorzystania w pracy MDS
* Zabawy wprowadzające,
*Zabawy muzyczno- ruchowe,
*Zabawa relaksacyjne
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Nabędzie praktyczną umiejętność prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Nabędzie umiejętność konstruowania scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
Będzie samodzielnie dobierał i układał piosenki i wzory graficzne
Nabędzie umiejętność wykorzystywania obserwacji prowadzonych podczas zajęć do stwierdzania rodzaju i nasilenia trudności w uczeniu się oraz postępów czynionych przez dzieci
Uczestnicy Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej