Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

Repetytorium z metodyki wychowania przedszkolnego

09.00 - 12.00 cz. I

12.00 - 13.00 przerwa

13.00 - 16.00 cz II

  • Uwagi o realizacji zadań przedszkola – opieka, wychowanie, kształcenie
  • Podstawa programowa a program
  • Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu - sala, kąciki, ogród...
  • Formy pracy przedszkola - uwagi o realizacji  form organizacyjnych (zabawa, ćwiczenia poranne, spacery, wycieczki, zajęcia kierowane, inne)
  • Ramowy rozkład dnia  
  • Metody wychowania przedszkolnego, aktywizowanie dzieci przez nauczycieli
  • Rodzaje zajęć  dydaktycznych – siatka zajęć
  • Zajęcie dydaktyczne –  formułowanie tematu, cele operacyjne, struktura i przebieg zajęć
  • Wskazówki metodyczne do różnych typów zajęć
  • Planowanie  pracy przez nauczyciela z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego  – siatka zajęć, metody realizacji, cele operacyjne
  • Pięć  zasad pracy pedagogicznej w przedszkolu – wskazówki praktyczne
  • Obserwacje pedagogiczne a indywidualizacja oddziaływań, analiza gotowości szkolnej
  • Formułowanie wniosków do indywidualizacji i ich realizacja
  • Zapisy w dzienniku
  • Współpraca z rodzicami – zakres obowiązków, dokumentacja
  • Zestawienie dokumentacji nauczyciela

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Skrypt,
  • Materiały metodyczne – zasady, metody, formy pracy w przedszkolu,
  • przykładowe siatki zajęć,
  • przykładowy plan pracy i scenariusze zajęć,
  • ramowy rozkład dnia,
  • arkusz obserwacji pedagogicznych,
  • przykładowy zapis w dzienniku,
  • informacje dla rodziców,
  • plan współpracy z rodzicami,
  • rejestr rozmów z rodzicami i inne

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Wie na czym polega realizacja podstawy programowej i zna relacje – podstawa programowa – program
  • Zgodnie z metodyka wychowania przedszkolnego przygotuje salę przedszkolną
  • Przygotuje ramowy rozkład dnia
  • Zna i stosuje zasady i metody wychowania przedszkolnego
  • Zaplanuje tematy kompleksowe i przygotuje plan pracy z wykorzystaniem programu i z uwzględnieniem wskazań metodycznych – rozplanowanie zajęć w tygodniu
  • Poprawnie sformułuje tematy zajęć, cele operacyjne, metody realizacji oraz zgodnie z metodyką zaprojektuje przebieg różnych typów zajęć
  • Przeprowadzi obserwacje pedagogiczne i sformułuje wnioski do indywidualizacji
  • Uwzględni wyniki obserwacji do planowania pracy oraz podczas realizacji zajęć dydaktycznych i innych form pracy
  • Dokona zapisu w dzienniku
  • Przygotuje informacje dla rodziców o zadaniach realizowanych w przedszkolu
  • Dokumentuje inne czynności w ramach współpracy z rodzicami – plan pracy, rejestr rozmów

Uczestnicy
Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych
Forma
online

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Czwartek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!