Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

System pomocy psychologiczno pedagogicznej udzielanej przez nauczycieli i specjalistów w szkole. Edukacja włączająca

  • Zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i podstawy prawne
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole - procedura postępowania – obowiązki dyrektora, wychowawców klas, nauczycieli i specjalistów
  • Obserwacje pedagogiczne nauczycieli – cele i dokumentacja obserwacji
  • Ustalanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy w toku bieżącej pracy przez nauczycieli – współpraca z wychowawcą klasy
  • Zadania wychowawcy klasy i dyrektora w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Planowanie form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole - procedura i dokumentacja – plan pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole - sposób i warunki realizacji, dokumentacja
  • Ocena efektywności realizowanych form pomocy pp
  • Realizacja opinii Poradni PP – zadania dyrektora, wychowawcy, specjalistów, nauczycieli
  • Kształcenie specjalne - realizacja orzeczeń wydanych przez Poradnię PP - procedura i dokumentacja, zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów
  • Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne
  • Indywidualne nauczanie – procedura postępowania i dokumentacja
  • Edukacja włączająca – istota, cele i sposób realizacji w szkole

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Nauczyciel potrafi przeprowadzić obserwacje pedagogiczne i ustalić wnioski do indywidualizacji i pomocy w toku bieżącej pracy (wychowawca koordynuje działania, dyrektor – nadzoruje proces obserwacji)
  • Zastosuje ustalone wnioski w praktyce (wychowawca koordynuje działania, dyrektor - kontroluje realizację)
  • Napisze plan pomocy pp w szkole (dyrektor lub wyznaczony koordynator)
  • Nauczyciel, specjalista, wychowawca, aktywnie uczestniczy w zebraniach zespołu ppp, potrafi opracować wymagane dokumenty
  • Zna procedurę postępowania, rolę i zadania dyrektora, wychowawców klas, nauczycieli , specjalistów w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole,
  • Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych oraz sposób dokumentowania
  • Potrafi zorganizować w szkole realizację orzeczeń i opinii poradni pp
  • Wdraża założenia edukacji włączającej

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:

  • Procedura "System wspierania rozwoju ucznia i udzielania pomocy pp w szkole"
  • Arkusz obserwacji pedagogicznych klasy
  • Przykładowe wnioski do indywidualizacji i udzielania pomocy pp przez nauczycieli
  • IPET
  • Wielospecjalistyczna ocena - druki
  • Plan pomocy pp w szkole
  • Zarządzenie dyrektora - powołanie zespołu pomocy pp, inne

Uczestnicy
dyrektorzy, nauczyciele, specjaliści publicznych i niepublicznych szkół podstawowych
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Czwartek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!