W jaki sposób przekazać wiadomość rodzicom o tym, że ich dziecko może mieć
ADHD.
ADHD a funkcjonowanie w szkole- możliwe problemy.
Strategie radzenia sobie z objawami ADHD- okulary na ADHD.
Analiza funkcjonalna trudnych zachowań.
Metody kształtowania zachowań pożądanych- jak zapanować nad uczniem i klasą.
Każdy uczestnik otrzyma skrypt z treściami ze szkolenia, kwestionariusz do obserwacji objawów ADHD oraz zbiór pomocy wizualnych do pracy z dzieckiem z ADHD i klasą.
Kompetencje nauczyciela po szkoleniu:
Nauczyciel potrafi scharakteryzować objawy ADHD.
Sprawnie posługuje się kwestionariuszem opisowym do wstępnej oceny, czy dziecko może
spełniać kryteria ADHD.
Nauczyciel posiada wiedzę niezbędną do różnicowania ADHD z innymi zaburzeniami i czynnikami środowiskowymi.
Wie, jakie jest rozpowszechnienie tego zaburzenia, zna jego przebieg w poszczególnych stadiach życia człowieka.
Nauczyciel jest świadomy sytuacji rodzinnej dziecka z ADHD.
Zna przebieg procesu diagnostycznego i wie, jak przedstawić rodzicom swoją hipotezę diagnostyczną.
Nauczyciel zna i potrafi zastosować strategie radzenia sobie z objawami ADHD- tzw. okulary na ADHD.
Nauczyciel potrafi zastosować ciekawe interwencje do kształtowania pomocnych zachowań u ucznia z ADHD i
klasy.
Uczestnicy nauczyciele szkół podstawowych: klasy 1-3