Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

Warsztaty wprowadzające dla nauczycieli z zakresu Pozytywnej Dyscypliny

  • Część I
  • Pozytywne podejście w żłobku i przedszkolu nauczyciel uprzejmy i stanowczy jednocześnie:
  • ● Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
  • ● Krótka historia i założenia.
  • ● Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci?
  • ● Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno - emocjonalnego kształtowania osobowości
  • ● Jakim jesteś liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.
  • Część II
  • Samoregulacja i jak działa mózg w stresie, dlaczego dzieci źle się zachowują?
  • ● Ludzki mózg. “Trzy mózgi” i ich wpływ na umiejętności i zachowanie.
  • ● Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka
  • ● Jakie założenia/ przekonania/ potrzeby stoją za zachowaniem dziecka - metafora góry lodowej.
  • ● Cztery błędne strategie zachowania.
  • ● Nauczyciele pomagają nauczycielom - nauka procesu.
  • Część III
  • Kary i konsekwencje, skupienie się na rozwiązaniach.
  • ● Czy kara działa? Co w zamian?
  • ● Różnica między karą a konsekwencją.
  • ● Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
  • ● Konsekwencje naturalne, a logiczne.
  • Część IV
  • Zachęcanie vs zniechęcanie budowanie poczucia własnej wartości.
  • ● Jak motywować by nie zniechęcać ?
  • ● Motywowanie.
  • ● Czym różni się zachęta od pochwały?
  • ● Pytania pełne ciekawości - elementy coachingu w nauczaniu.
  • ● Etykietowanie uczniów.

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Zdania zbyt uprzejme i zbyt stanowcze - przykłady; Kwestionariusz wypowiedzi jednocześnie uprzejmych i stanowczych; Komunikaty zachęty dla błędnych strategii; Ilustracje "gór lodowych" błędnych strategii; Tabela błędnych strategii wczesnego dzieciństwa; Tabela interwencji w klasie na podstawie odpowiadających im błędnych celów; Pytania vs polecenia - przykłady; Wypowiedzi zniechęcające vs wzmacniające - przykłady; Zachęta vs pochwała - przykłady; Koło złości - instrukcja plus ilustracja; Najczęstsze błędy - co robić? Eliminuje kary - arkusz pomocniczy.

Uczestnicy
Nauczyciele przedszkoli oraz opiekunowie żłobkowi
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online, stacjonarnie

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Czwartek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!