Współpraca nauczycieli i specjalistów w przedszkolu. Ewaluacja pracy z grupą
Zakres i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Procedura postępowania – dzieci bez dokumentów poradni psychologiczno-pedagogicznej, z opiniami i orzeczeniami
Zadania nauczycieli w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Obowiązki i organizacja pracy poszczególnych specjalistów
Nauczyciel wspomagający – zadania i zasady współpracy z nauczycielem oddziału i specjalistami
Wsparcie udzielane dzieciom w toku bieżącej pracy przez nauczycieli i specjalistów – współpraca - przykłady praktyczne
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu - charakterystyka
Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne – różnice
Zadania nauczycieli w realizacji opinii i orzeczeń poradni – zasady i zakres współpracy ze specjalistami
Zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej – współdziałanie nauczycieli i specjalistów
Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Dokumentacja nauczycieli, specjalistów oraz nauczyciela wspomagającego w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Ewaluacja pracy z grupą – rola nauczycieli i specjalistów, narzędzia, wnioski i ich realizacja.
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU
Zna swoje zadania i potrafi zorganizować sobie pracę
Zna procedurę postępowania w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych
Potrafi zorganizować w przedszkolu realizację orzeczeń i opinii poradni pp w ramach wzajemnej współpracy
Zna zasady współpracy nauczycieli i specjalistów i rodzicami
Wie jak dokumentować swoją pracę
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia, aktualna procedura "System wspierania rozwoju dziecka i udzielania pomocy pp w przedszkolu" z załącznikami , fiszki tematyczne, w tym wzory sposobów dokumentowania przez nauczycieli i specjalistów, aktualny arkusz ewaluacji pracy z grupą, przykłady wniosków z ewaluacji pracy z grupą, inne