Metodyka pracy z bajką terapeutyczną - omówienie na przykładzie
Bajkoterapia a czytanie dzieciom - różnice w metodyce pracy
Łączenie literatury z aktywnością językową, muzyczną, teatralną , plastyczną - przykłady praktyczne
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Zna elementy składowe procesu wychowania w przedszkolu
W planowaniu pracy połączy cele kształcenia i wychowania
Potrafi dobrać literaturę do realizacji celów wychowawczych
Przeprowadzi zajęcia i zabawy ukierunkowane na wspomaganie inteligencji emocjonalnej oraz wspierające rozwój moralny z wykorzystaniem literatury oraz w połączeniu z innymi aktywnościami np. plastyczną, muzyczną, teatralną
Potrafi wykorzystać bajki terapeutyczne jako profilaktykę i terapię różnych sytuacji
Potrafi przeprowadzić relaksacje z wykorzystaniem bajek relaksacyjnych
Zna różnice między czytaniem tekstów i wykorzystaniem ich do realizacji celów wychowawczych a realizacją bajkoterapii (różnice w metodyce pracy)
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
Proces wychowawczy - cele i zadania
Metodyka pracy z bajką terapeutyczną
Przykłady literatury do realizacji bajkoterapii
Przykłady sposobów wykorzystania literatury przez nauczyciela w procesie wychowania
Przykładowe konspekty zajęć, inne
Uczestnicy Wychowanie przez czytanie – literatura i bajkoterapia w przedszkolu