Zaburzenia psychiczne uczniów a szkolna codzienność
Uczeń z depresją w szkole- przyczyny, charakterystyka, zaburzenia osiowe i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne
Metody i techniki pracy z uczniem z depresją
Myśli samobójcze- szacowanie ryzyka samobójstwa, zasady podjęcia interwencji, zasady reakcji, gdy uczeń popełni samobójstwo
Samouszkadzanie- charakterystyka, funkcje, dobre i złe reakcje na samouszkadzanie, psychoedukacja rodziców, zasady podjęcia interwencji
Funkcja zachowań parasamobójczych- tabletki i inne środki
Uczeń z zaburzeniami lękowymi w szkole- charakterystyka zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne (w tym ataki paniki- zasady podjęcia interwencji)
Formy wsparcia ucznia z zaburzeniami lękowymi na terenie szkoły
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU
Uczestnik po szkoleniu posiada wiedzę na temat głównych i często spotykanych zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży.
Potrafi wskazać podstawowe objawy charakterystyczne dla poszczególnych zaburzeń.
Na podstawie posiadanych informacji, potrafi oszacować ryzyko samobójstwa i podjąć stosowną interwencję.
Potrafi adekwatnie wspierać ucznia dokonującego samouszkodzeń, potrafi edukować rodziców w tym zakresie
Potrafi analizować zachowania ryzykowne (samouszkadzanie, zachowania parasamobójcze) w kontekście sytuacyjnym- rozumie funkcje tych zachowań
Potrafi adekwatnie reagować i wspierać uczniów w przypadku śmierci samobójczej rówieśnika
Zna rolę szkoły we wspieraniu uczniów w procesie terapeutycznym.
Potrafi adekwatnie reagować w sytuacji ataku paniki u ucznia.
Wie, w jaki sposób rozpocząć proces pomocy uczniowi. Zna miejsca, w których można szukać pomocy.
Uczestnicy Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych