Działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wychowanków przedszkola
Badanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych w przedszkolu – metody, narzędzia, dokumentacja.
Wyniki działań diagnostycznych – formułowanie indywidualnych wniosków.
Oferta przedszkola a zróżnicowane potrzeby i możliwości dzieci:
* Organizacja pracy oraz inspirująca przestrzeń edukacyjna
* Indywidualizacja – dziecko zdolne, trudności, deficyty, inne potrzeby
* Programy dodatkowe
* Metody terapeutyczne i wspierające zdolności oraz zainteresowania wychowanków
* Zajęcia dodatkowe
* Inne oferty
* Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – katalog obowiązkowych działań
Planowanie pracy z grupą a indywidualne potrzeby i możliwości
Ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą przedszkolną.
Diagnozowanie potrzeb i możliwości oraz podejmowane działania a współpraca z rodzicami.
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju
Przeprowadzi czynności diagnostyczne z zastosowaniem różnych technik i narzędzi
Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
Dobierze metody pracy, przygotuje inspirującą przestrzeń edukacyjną
Zaplanuje pracę z grupą i zastosuje zasadę indywidualizacji
W miarę potrzeb wybierze lub przygotuje program dodatkowy
Przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach
Rozróżni pojęcia ewaluacja rozwoju dziecka a ewaluacja pracy z grupą – zastosuje odpowiednie działania.
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia
Komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka
Przykłady wniosków do indywidualizacji
Indywidualna karta zachowania
Karta zbiorcza – ewaluacja rozwoju dziecka
Przykłady wniosków do pracy z grupą
Przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju
Rejestr rozmów z rodzicami
Zapis w dzienniku (praca indywidualna)
Schemat programu własnego
Katalog metod wspierających indywidualne potrzeby i możliwości dz., inne
Brak wolnych miejsc.
Data 2023-01-18 17:00
Cena 120 zł
Prowadzący Jadwiga Pytlarczyk
Uczestnicy Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych