Badacze przeszłości czyli poznawanie w przedszkolu historii i podstaw kultury polskiej
Poznawanie historii i kultury – realizacja podstawy programowej czy nowatorstwo pedagogiczne. Istota nowatorstwa.
Zakres treści i propozycje realizacji w przedszkolu:
* Rodzina – drzewo genealogiczne (rodzaje), dawne dziecięce zabawy i zabawki, wyliczanki, dom i urządzenia domowe, inne
* Historia w regionie – legendy, herby, pojęcie – zabytek, pomnik, tradycje, gwara, kulinaria, muzyka, stroje, inne
* Przysłowia i możliwości ich wykorzystania w procesie wychowania
* Dawne zawody
* Inne elementy kultury i historii do wykorzystania w przedszkolu
Sposoby realizacji ww. treści w przedszkolu: planowanie pracy, projekt edukacyjny, program własny.
Program własny – jak napisać? Struktura programu i wdrożenie w przedszkolu.
Projekt edukacyjny – jak napisać? Instrukcja projektu i wdrożenie w przedszkolu.
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Zna zakres treści możliwych do realizacji w przedszkolu
Wykorzysta ww. treści do planowania pracy
Zna wybrane zabawy dziecięce i wykorzysta je w pracy
Wie jak napisać program własny lub projekt edukacyjny
Zdecyduje o wykorzystaniu przysłów do pracy wychowawczej
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia
Struktura programu własnego
Przykładowy projekt edukacyjny „Badacze przeszłości”