Znaczenie aktywności dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju
Aktywność dziecka a samodzielność
Istota metod aktywizujących – rola nauczyciela, rola dziecka
Warunki aktywności dziecka
Metody wychowania przedszkolnego a metody i techniki aktywizujące
Klasyfikacja metod i technik aktywizujących
Istota poszczególnych metod i technik aktywizujących - przykłady zastosowania
w praktyce – wg podziału metod:
* Pracy we współpracy
* Integracyjne
* Tworzenia i definiowania pojęć
* Hierarchizacji
* Diagnostyczne
* Dyskusyjne
* Twórczego myślenia
* Grupowego podejmowania decyzji
* Planowania
* Gry i zabawy dydaktyczne
* Przyspieszonego uczenia się
* Ewaluacyjne
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Dostrzega związek pomiędzy samodzielnością a aktywnością
Jest przekonany o skuteczności metod aktywizujących w procesie edukacyjnym i wie jakie warunki powinny być spełnione, aby dziecko było aktywne
Zastosuje różne rodzaje metod i technik aktywizujących w codziennej praktyce odpowiednio do planowanych celów wychowawczych i dydaktycznych zajęć
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Informacje dotyczące znaczenia oraz istoty aktywizowania dzieci
Katalog metod i technik aktywizujących z opisami i przykładami zastosowania w praktyce