NOWOŚĆ! Obserwacje pedagogiczne - jak przeprowadzić i ustalić wnioski? Narzędzia i dokumentacja
Obserwacje pedagogiczne istota i cele
Terminy obserwacji, metody i narzędzia nauczycieli przedszkoli
Wsparcie nauczycieli przez specjalistów w procesie obserwacji
Współpraca z rodzicami w zakresie rozpoznawania potrzeb i możliwości dziecka
Formułowanie wniosków do indywidualizacji – przykłady praktyczne
Jak tworzyć wykazy dzieci objętych pomocą w toku bieżącej pracy i komu przekazywać?
Wnioski z obserwacji i co dalej?
Wykorzystanie wniosków z obserwacji do wsparcia dzieci w toku bieżącej pracy – przykłady praktyczne
Praca indywidualna a wnioski po obserwacji
Ewaluacja rozwoju dziecka - monitorowanie zmian – prawny obowiązek
Dokumentacja obserwacji pedagogicznych
Dokumentowanie pracy indywidualnej
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU
Nauczyciel:
- Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi, w tym ukierunkowane na potrzeby, trudności, deficyty, zainteresowania i zdolności
- Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
- Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy
- Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych
- Poprawnie udokumentuje obserwacje i pracę indywidualną
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt ze szkolenia
Komplet narzędzi do przeprowadzenia obserwacji pedagogicznych
Karta ewaluacji rozwoju dziecka
Arkusz potrzeb i zdolności dla rodziców dziecka
Przykłady wniosków do indywidualizacji
Przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju
Wykaz grupowy dzieci – wsparcie w toku bieżącej pracy