Uwagi o realizacji zadań przedszkola – opieka, wychowanie, kształcenie
Podstawa programowa a program
Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu - sala, kąciki, ogród...
Formy pracy przedszkola - uwagi o realizacji form organizacyjnych (zabawa, ćwiczenia poranne, spacery, wycieczki, zajęcia kierowane, inne)
Ramowy rozkład dnia
Metody wychowania przedszkolnego, aktywizowanie dzieci przez nauczycieli
Rodzaje zajęć dydaktycznych – siatka zajęć
Zajęcie dydaktyczne – formułowanie tematu, cele operacyjne, struktura i przebieg zajęć
Wskazówki metodyczne do różnych typów zajęć
Planowanie pracy przez nauczyciela z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego – siatka zajęć, metody realizacji, cele operacyjne
Pięć zasad pracy pedagogicznej w przedszkolu – wskazówki praktyczne
Obserwacje pedagogiczne a indywidualizacja oddziaływań, analiza gotowości szkolnej
Formułowanie wniosków do indywidualizacji i ich realizacja
Zapisy w dzienniku
Współpraca z rodzicami – zakres obowiązków, dokumentacja
Zestawienie dokumentacji nauczyciela
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Skrypt,
Materiały metodyczne – zasady, metody, formy pracy w przedszkolu,
przykładowe siatki zajęć,
przykładowy plan pracy i scenariusze zajęć,
ramowy rozkład dnia,
arkusz obserwacji pedagogicznych,
przykładowy zapis w dzienniku,
informacje dla rodziców,
plan współpracy z rodzicami,
rejestr rozmów z rodzicami i inne
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Wie na czym polega realizacja podstawy programowej i zna relacje – podstawa programowa – program
Zgodnie z metodyka wychowania przedszkolnego przygotuje salę przedszkolną
Przygotuje ramowy rozkład dnia
Zna i stosuje zasady i metody wychowania przedszkolnego
Zaplanuje tematy kompleksowe i przygotuje plan pracy z wykorzystaniem programu i z uwzględnieniem wskazań metodycznych – rozplanowanie zajęć w tygodniu
Poprawnie sformułuje tematy zajęć, cele operacyjne, metody realizacji oraz zgodnie z metodyką zaprojektuje przebieg różnych typów zajęć
Przeprowadzi obserwacje pedagogiczne i sformułuje wnioski do indywidualizacji
Uwzględni wyniki obserwacji do planowania pracy oraz podczas realizacji zajęć dydaktycznych i innych form pracy
Dokona zapisu w dzienniku
Przygotuje informacje dla rodziców o zadaniach realizowanych w przedszkolu
Dokumentuje inne czynności w ramach współpracy z rodzicami – plan pracy, rejestr rozmów