Agresja w grupie przedszkolnej - jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami dziecka?
Proces wychowawczy a zadania nauczyciela przedszkola
Wychowanie jako proces, elementy składowe
Inteligencja emocjonalna - zabawy i ćwiczenia praktyczne
Procedura wprowadzania dzieci w świat wartości – katalog wartości, planowanie i realizacja
Kodeksy grupowe jako konsekwencja wprowadzanych wartości
Systemy motywacyjne w przedszkolu i metody pracy wychowawczej
Czynniki wpływające na zachowanie dziecka
Zachowania trudne – przyczyny , dodatkowe narzędzia diagnostyczne
Procedura postępowania w sytuacjach trudnych - przykłady możliwych działań, ćwiczenia praktyczne i zabawy, w tym metoda indukcji, technika zatrzymywania myśli i inne
Indywidualna karta zachowania – pokaz – omówienie zastosowania
Bajko terapia jako profilaktyka i metoda przeciwdziałania zachowaniom trudnym
Rola współpracy z rodzicami, formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Tworzy pozytywny klimat procesu wychowawczego - planuje pracę wychowawczą i stosuje metody wychowawcze przeciwdziałające zachowaniom trudnym