Zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze i środowiskowe w przedszkolu
Znaczenie zabaw badawczych, doświadczeń i obserwacji przyrodniczych w procesie wspomagania rozwoju i edukacji dziecka.
Zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze a kształtowanie kompetencji kluczowych.
Zabaw badawcze – cele, tematyka, planowanie, rola dzieci, rola nauczyciela - omówienie i przykłady praktyczne
Planowanie doświadczeń jako metody realizacji treści programowych – cele, planowanie, przebieg, rola dzieci, rola nauczyciela - omówienie i przykłady praktyczne
Planowanie obserwacji przyrodniczych i środowiskowych – tematyka, cele, integracja z tematem kompleksowym
Przebieg obserwacji – omówienie i przykłady praktyczne
Kącik badawczy w przedszkolu.
Nowatorskie rozwiązania i programy własne z wykorzystaniem zabaw badawczych, doświadczeń, obserwacji przyrodniczych
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Rozumie znaczenie zabaw badawczych, doświadczeń i obserwacji w procesie wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
Dostrzega powiązanie tych działań z kompetencjami kluczowymi.
Potrafi zaplanować i systematycznie stosować zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze.
Urządzi kącik badawczy.
Opracuje program własny lub wdroży inne nowatorskie rozwiązanie z wykorzystaniem zabaw badawczych, doświadczeń, obserwacji przyrodniczych.
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Informacje metodyczne o planowaniu zabaw badawczych, doświadczeń, obserwacji
Program autorski obserwacji przyrodniczych
Opisy zabaw badawczych i doświadczeń
Wykaz kompetencji kluczowych, inne
Brak wolnych miejsc.
Data 2022-01-18 17:00
Cena 120 zł
Prowadzący Jadwiga Pytlarczyk
Uczestnicy Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych