Kompetencje kluczowe czyli w co, jak i po co się bawić
Istota kompetencji kluczowych
Związek kompetencji kluczowych z podstawą programową wychowania przedszkolnego
Kompetencje kluczowe a programy wychowania przedszkolnego
Kompetencje kluczowe a planowanie pracy oraz konstruowanie scenariusza zajęć
Monitorowanie i badanie skuteczności kształtowania kompetencji kluczowyc
Kształtowanie kompetencji – działania obowiązkowe nauczycieli w zakresie:
Porozumiewanie się w języku ojczystym (1)
Porozumiewanie się w językach obcych (2)
Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne (3)
Kompetencje informatyczne (4)
Umiejętność uczenia się (5)
Kompetencje społeczne i obywatelskie (6)
Inicjatywność i przedsiębiorczość (7)
Świadomość i ekspresja kulturalna (8)
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Zna kompetencje kluczowe
Potrafi wskazać związek pomiędzy podstawą programową, realizowanym programem a procesem rozwijania kompetencji kluczowych
Zaplanuje działania i aktywności kształtujące kompetencje kluczowe
W codziennych działaniach systematycznie i świadomie prowadzi aktywności kształtujące kompetencje kluczowe
Monitoruje wdrażanie kompetencji kluczowych
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Opis kompetencji kluczowych
Propozycje zabaw i aktywności rozwijających kompetencje kluczowe
Przykładowy plan pracy, uwzględniający kompetencje kluczowe
Rozkład zajęć z matematyki
Materiały do planowania pracy
Arkusz obserwacji
Przykładowe narzędzia do monitorowania i ewaluacji kompetencji kluczowych