NOWOŚĆ! Warsztaty wprowadzające dla nauczycieli z zakresu Pozytywnej Dyscypliny
Część I
Pozytywne podejście w żłobku i przedszkolu nauczyciel uprzejmy i stanowczy jednocześnie:
● Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
● Krótka historia i założenia.
● Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci?
● Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno - emocjonalnego kształtowania osobowości
● Jakim jesteś liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.
Część II
Samoregulacja i jak działa mózg w stresie, dlaczego dzieci źle się zachowują?
● Ludzki mózg. “Trzy mózgi” i ich wpływ na umiejętności i zachowanie.
● Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka
● Jakie założenia/ przekonania/ potrzeby stoją za zachowaniem dziecka - metafora góry lodowej.
● Cztery błędne strategie zachowania.
● Nauczyciele pomagają nauczycielom - nauka procesu.
Część III
Kary i konsekwencje, skupienie się na rozwiązaniach.
● Czy kara działa? Co w zamian?
● Różnica między karą a konsekwencją.
● Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
● Konsekwencje naturalne, a logiczne.
Część IV
Zachęcanie vs zniechęcanie budowanie poczucia własnej wartości.
● Jak motywować by nie zniechęcać ?
● Motywowanie.
● Czym różni się zachęta od pochwały?
● Pytania pełne ciekawości - elementy coachingu w nauczaniu.
● Etykietowanie uczniów.
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Zdania zbyt uprzejme i zbyt stanowcze - przykłady;
Kwestionariusz wypowiedzi jednocześnie uprzejmych i stanowczych;
Komunikaty zachęty dla błędnych strategii;
Ilustracje "gór lodowych" błędnych strategii;
Tabela błędnych strategii wczesnego dzieciństwa;
Tabela interwencji w klasie na podstawie odpowiadających im błędnych celów;
Pytania vs polecenia - przykłady;
Wypowiedzi zniechęcające vs wzmacniające - przykłady;
Zachęta vs pochwała - przykłady;
Koło złości - instrukcja plus ilustracja;
Najczęstsze błędy - co robić?
Eliminuje kary - arkusz pomocniczy.
Uczestnicy Nauczyciele przedszkoli oraz opiekunowie żłobkowi