6. Moc relacji czyli jak rozmawiać z uczniem o trudnych tematach.
7. Formy współpracy z rodzicami oraz działania profilaktyczne w szkole – scenariusze zajęć dla uczniów: ćwiczenia z asertywności, mediacji, komunikacji, radzenia sobie z konfliktami rówieśniczymi, manipulacją psychiczną, a także rozwijaniem inteligencji emocjonalnej.
8. Literatura i ośrodki pomocowe.
KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU
- zna formy przemocy i jej aspekty w kontekście historii wychowania
- potrafi rozpoznać niepokojące sygnały związane z zachowaniem ucznia świadczące o jego roli jako ofiary przemocy
- ma świadomość potrzeby budowania relacji z uczniami by wprowadzić odpowiednie procedury pomocy – zna podstawy komunikacji
- wie w jaki sposób ma rozmawiać z uczniami oraz rodzicami odnośnie rodzajów przemocy i wprowadza zajęcia profilaktyczne wzmacniające kompetencje społeczne uczniów
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
skrypt ze szkolenia; scenariusze zajęć dla uczniów związane z różnymi formami pomocy, zawierające ćwiczenia z asertywności, mediacji, komunikacji, radzenia sobie z konfliktami rówieśniczymi, manipulacją psychiczną, a także rozwijaniem inteligencji emocjonalnej; informatory dla rodziców, literatura i inne źródła dydaktyczne