Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan szkolenia

Trudne sytuacje wychowawcze- jak prowadzić rozmowy z rodzicami

  • Dlaczego współpraca z rodzicami może być ważna?
  • Jakie warunki muszą być spełnione, byśmy byli gotowi komuś zaufać? Praca własna.
  • Przygotowanie ma znaczenie, o tym, co warto przemyśleć i co zrobić, gdy zapraszamy rodziców na spotkanie.
  • W jaki sposób przekazywać informacje o trudnym zachowaniu, by rodzic chciał współpracować?
  • Jak napisać wiadomość, by nie przestraszyć rodzica, dlaczego nie wzywamy rodziców do szkoły?
  • Gdy spotykają się dwie strony:
  • • Techniki prowadzenia rozmów: jak postępować z napiętym i walczącym rodzicem?
  • • Zasady postępowania w przypadku sytuacji kryzysowych: co zrobić, gdy sytuacja jest trudna, a rodzic nie współpracuje?
  • • Jak chronić siebie, gdy rodzic przekracza w istotny sposób nasze granice?
  • Style komunikacji sprzyjające współpracy:
  • • Relacja równorzędna/skośna
  • • Dialog vs. Osąd
  • Praca własna: co nie chce przejść przez gardło- tworzenie ekspresyjnego komunikatu do rodzica.

KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU

  • Nauczyciel rozumie zasadność współpracy z rodzicami, by realnie pomóc dziecku.
  • Wie, jakie informacje należy zebrać, aby dobrze przygotować się do rozmowy z rodzicem.
  • Potrafi efektywnie zbierać wywiad z rodzicem.
  • Nauczyciel rozumie powody oporu rodzica, potrafi spojrzeć na trudne zachowania rodzica z dystansu.
  • Zna techniki psychologiczne przełamywania oporu. Potrafi w asertywny i empatyczny sposób rozbrajać obrony psychologiczne rodziców.
  • Nauczyciel potrafi komunikować się z rodzicem językiem pełnym otwartości.
  • Nauczyciel potrafi balansować pomiędzy stawianiem granic, a empatią i wspieraniem.
  • Używa własnych odczuć w relacji z rodzicem, jako narzędzia zmiany.
  • Zna procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych, kiedy dobro dziecka jest poważnie zagrożone, a otwartość rodzica do zmiany jest mała.

INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:

  • Każdy uczestnik otrzyma skrypt z treściami ze szkolenia.

Uczestnicy
Nauczyciele przedszkoli oraz szkół
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online, stacjonarne

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Czwartek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!