Zgrany zespół - efektywna współpraca i komunikacja
Definicja zespołu i jego wartość;
Dysfunkcje zespołu;
Sytuacje konfliktowe w zespole:
* Przyczyny konfliktów i konsekwencje,
* Metody zarządzania konfliktem,
* Komunikowanie się w konflikcie.
Efektywna praca zespołowa:
* Warunki efektywności w działaniu grupowym,
* Zasady i techniki efektywnej komunikacji,
* Synergia pracy w zespole,
* 10 przykazań efektywnej pracy zespołowej.
CELE SZKOLENIA - KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:
Wie skąd biorą się konflikty i jak można im zapobiec;
Rozumie zależności między dobrą komunikacją a dobrą organizacją pracy i efektywnością;
Wykorzysta techniki efektywnych pytań, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej do konstruktywnej komunikacji;
Wyraża w sposób asertywny swoje potrzeby, oczekiwania, emocje i stanowiska;
Zna i zastosuje zasady budowania zaufania, wspierających relacji i dobrej atmosfery w zespole;
Wie jak konfrontować się w trudnych sytuacjach nie niszcząc relacji;
Potrafi świadomie budować relacje ze współpracownikami;
Wypracuje bank dobrych praktyk komunikacji i współpracy w swoim zespole.
INFORMACJA O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKA:
Opis przyczyn i metod rozwiązywania konfliktów w organizacji, warunków efektywności w działaniu grupowym, zasad i technik efektywnej komunikacji – wersja elektroniczna
Uczestnicy Pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni placówek oświatowych