Polo Logo
  • HOME
  • O NAS
  • TERMINARZ
  • SZKOLENIA
  • CERTYFIKATY
    • Lider indywidualnego rozwoju dziecka
    • Certyfikat Master Eko
    • Certyfikat Master Metodyki
    • Przedszkole jako ucząca się organizacja
  • DOBRE PRAKTYKI
    • ZASADY
    • PUBLIKACJE
  • KONTAKT

Plan wydarzenia

System wspierania dziecka i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w toku bieżącej pracy przez nauczycieli po zmianach 2022 r.

  • Zmiany w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Istota indywidualizacji – definicja i podstawy prawne
  • Proces wspomagania rozwoju i edukacji a cele obserwacji pedagogicznych
  • Techniki i narzędzia diagnostyczne w procesie obserwacji pedagogicznych nauczycieli
  • Rola pedagoga specjalnego i innych specjalistów w procesie obserwacji
  • Formułowanie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy pychologiczno-pedagogicznej w toku bieżącej pracy – uwzględnienie trudności, deficytów, zdolności, zainteresowań
  • Diagnozowanie potrzeb i możliwości a współpraca z rodzicami
  • Procura postępowania w procesie wspomagania rozwoju i edukacji – od obserwacji po wdrażanie wniosków i monitorowanie zmian – proces ciągły
  • Indywidualizacja i pomoc w toku bieżącej pracy – wdrażanie wniosków w praktyce
  • Indywidualizacja w trakcie zajęć dydaktycznych – wdrażanie wniosków w praktyce
  • Wsparcie pedagoga specjalnego i specjalistów udzielane nauczycielom przedszkoli w toku bieżącej pracy
  • Organizacja pracy i przestrzeń edukacyjna a indywidualne potrzeby i możliwości
  • Metody i formy sprzyjające indywidualizacji oddziaływań
  • Programy własne nauczycieli a wyniki obserwacji pedagogicznych
  • Teoria inteligencji wielorakich H.Gardnera – postrzeganie indywidualności dziecka

KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Wie jakie zmiany w zakresie pomocy pp nastąpiły od września 2022 r.
  • Dostrzega potrzebę indywidualnego podejścia do dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju
  • Przeprowadzi obserwacje z zastosowaniem różnych technik i narzędzi
  • Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
  • Zastosuje zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy
  • Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych
  • Współpracuje z pedagogiem specjalnym i innymi specjalistami w toku bieżącej pracy
  • Zorganizuje przestrzeń edukacyjną, w tym kąciki i przygotuje oferty aktywności dla dzieci o rożnych potrzebach i możliwościach
  • Zauważy możliwość zastosowania różnych metod i form wspierających rozwój potencjału dziecka
  • Zauważy możliwość zastosowania koncepcji inteligencji wielorakich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.

Materiały szkoleniowe - wersja elektroniczna:

  • Skrypt ze szkolenia,
  • komplet narzędzi do diagnozowania rozwoju dziecka,
  • przykłady wniosków do indywidualizacji,
  • Procedura postępowania,
  • informacja o koncepcji H.Gardnera,
  • scenariusz zajęć z uwzględnieniem zasady indywidualizacji,
  • przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju, inne

ZAPISZ SIĘ
Data
2023-02-15 17:00
Cena
140 zł
Prowadzący
Jadwiga Pytlarczyk
Uczestnicy
Nauczyciele przedszkoli
Czas trwania
4 godziny dydaktyczne
Forma
online/stacjnarnie

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies.

Kontakt

  • Aleja Jana Pawła II 27
    02-867 Warszawa
  • Biuro: +48 663 628 818
  • Jadwiga Pytlarczyk: +48 730 916 282
  • k.pawlowska@esperte.pl
  • facebook.com
  • Poniedziałek - Piątek: 09:30 - 17:30

Menu

  • Home
  • O nas
  • Terminarz
  • Szkolenia
  • Certyfikat

NEWSLETTER

Dziękujemy! Twój e-mail został dodany do naszej listy mailingowej.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera!

Kliknij tutaj aby zapoznać się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych!